072-372-6571

טופס יצירת קשר

    072-372-6571

    פסיכומטרי מותאם לחרשים ולכבדי שמיעה

    "המכון לקידום החרש בישראל" ו"סטודנט" – המרכז ללימודי פסיכומטרי של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב זיהו את הבחינה הפסיכומטרית כמחסום עבור אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה בישראל בדרכם להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה, משום שהבחינה אינה מותאמת לצרכיהם הייחודיים. על כן, חברו שני הגופים על מנת להעלות את המודעות הציבורית לבעיה ולגבש פתרונות, במטרה להנגיש עבור החרשים וכבדי השמיעה את היכולת לרכוש השכלה גבוהה במדינת ישראל.

    פסיכומטרי – מה הבעיה?

    • הבחינה הפסיכומטרית מודדת את הנבחנים בכלים ובסטנדרטים המיועדים לאדם השומע. היא מבוססת על ידיעת השפה העברית על בורייה והכרת השפה האנגלית, ונערכת תחת זמן מוגבל ותנאי לחץ.
    • האדם החרש/כבד השמיעה אינו יכול להמדד בסטנדרטים המיועדים לאדם שומע. הוא רוכש את השפה באופן מלאכותי, בניגוד לאדם השומע הרוכש שפה בעיקר באמצעות שמיעה.
    • האדם החרש/כבד השמיעה רוכש הרגלי שפה באופן שונה מהאדם השומע. הוא לא משתמש בדפוסי שפה האגורים בזיכרון השמיעתי ובטכניקות לימוד כחיקוי שמיעתי. הוא זוכר מילים על סמך מאפיינים גרפיים ולא על סמך מאפיינים פונולוגיים.
    • האדם החרש/כבד השמיעה מתקשה לענות על שאלות בפרק חשיבה מילולית. פרק זה בודק כישורים מילוליים הקשורים להבנת דקויות השפה. החרש/כבד השמיעה לא תורגל לעשייה מסוג זה בבית הספר.
    • האדם החרש/כבד השמיעה מתקשה לענות על שאלות בפרק אנגלית. הקושי שלו רב עוד יותר כאשר מדובר בשפה זרה. אנגלית נחשבת עבור החרשים/כבדי השמיעה שפה שלישית, אחרי שפת הסימנים ועברית.
    • האדם החרש/כבד השמיעה מתקשה לענות על שאלות בפרק חשיבה כמותית. חלק מהשאלות בודקות המרת ניסוחים מילוליים מורכבים לביטויים מתמטיים. ניסוחים אלה לא מוכרים לחרשים/כבדי שמיעה.
    • האדם החרש/כבד השמיעה שולט בשפה באופן שונה מאדם שומע, אולם הדבר אינו מעיד על רמת האינטליגנציה ועל יכולותיו הקוגניטיביות בבואו להתקבל ללימודים אקדמיים.
    • האדם החרש/כבד השמיעה מגיע להיבחן בבחינה הפסיכומטרית כשהוא בעמדה נחותה ביחס לשאר הנבחנים.

    פסיכומטרי – מה הפתרון?

    • "המכון לקידום החרש בישראל" ו"סטודנט" – המרכז ללימודי פסיכומטרי של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב דורשים להתאים את הבחינה הפסיכומטרית לצרכיהם המיוחדים של הסטודנטים החרשים/כבדי השמיעה, וכך לאפשר לכל אדם בישראל בעל מוגבלות שמיעה גישה שווה בקבלה למוסדות אקדמיים.
    • "המכון לקידום החרש בישראל" ו"סטודנט" – המרכז ללימודי פסיכומטרי של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב קוראים להקים ועדת מומחים שתבחן מהן ההתאמות הנדרשות עבור אוכלוסיית החרשים/כבדי השמיעה.
    • "המכון לקידום החרש" ו"סטודנט" – המרכז ללימודי פסיכומטרי של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מציעים שורה של תיקונים ראשוניים ומיידיים בבחינה, שיאפשרו את הנגשתה לחרשים/כבדי שמיעה:
      ○ אדם חרש/כבד שמיעה יהיה זכאי למתורגמן לשפת הסימנים במהלך הבחינה, שיתרגם עבורו את הוראות הבחינה ואת השאלות.
      ○ אדם חרש/כבד שמיעה יקבל תוספת זמן הרלוונטית לקשיים בהם הוא נתקל.
      ○ אדם חרש/כבד שמיעה לא ייבחן על חלקים לא רלוונטיים בבחינה.
      ○ אדם חרש/כבד שמיעה יזכה להעדפה מתקנת בציון.
      ○ אדם חרש/כבד שמיעה יוכל להשתמש במילונית בפרק אנגלית.

     

    הצטרפו אלינו!

    עזרו לנו להנגיש את הבחינה הפסיכומטרית לחרשים/כבדי שמיעה!

    סגירה
    פתחו צ'אט
    צרו קשר
    רוצים לשמוע פרטים נוספים?
    דילוג לתוכן